Så var det dags igen...

...en liten iritationslista dagen till ära.

3. Maud "jag gör int nå fel jag e" Olofsson



Ute i blåsväder...igen!! Är ju ganska ointreserad av politik i det stora hela, så detta är inget politiskt ställningstagande. Nej...detta är ett ställningstagande mot personligheten Maud Olofsson med bakgrund att hon är med och fattar beslut som ändå påverkar mitt liv dagligen...Bort!

2. Körslaget

Nu får det vara nog...och det är det tackolov också! Körslaget är över och kommer förhoppningsvis aldrig tillbaks. Jag skulle kunna tänka mig en timma språka på finska lördagkvällar istället för detta odrägliga program!...men allt har ju något gott med sig såklart :

Gry!! Du är givetvis välkommen tillbaks...lämna kören hemma bara. Please!!

åsså dagens "vinnare :

1. Mary Mårtensson "journalist"



I denna tid av fullständig grisinfluensapanik så bestämmer sig Aftonbladet för att göra en av sina absolut sämsta reportrar till "medicinsk expert". Kvällstidningsandan går ju givetvis ut på att sälja lösnummer, och det gör man genom att ena dagen basunera ut hur livsfarlig flunsan är, nästa dag hur farligt vaccinet är, och den tredje dagen att flunsan kan vara "en dold kvinnosjukdom", orsaka cancer, och kanske rentav vara Olof Palmes mördare, och att det är sjukvården som är farlig...inte flunsan.

I Spetsen står Mary Mårtensson och vet svaren på allt... Man läser om den "nya metoden" som kan rädda en massa liv på akutmottagningarna. Det visar sig efter att man har köpt tidningen att dte handlar om en saturationsmätare. En metod som använts säkert sedan i början av järnåldern för att mäta syremättnaden i folks blod. Tycker härmed att vi lägger ner smittskyddsverket, socialstyrelsen och insätter Mary Mårtensson som en enväldig hälso-altiallo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0