Tomma hyllor...

Ja här sitter man på sitt havererade tåg.

Fick en god idé att det kanske var läge att köpa mig en macka eller något, då denna kväll/natt verkar bli lång.

Kön till bistron gick in i nästa vagn och efter att ha köat i en kvart möts jag av ungefär denna syn :

 



Således ingen mat kvar, kaffet är slut, det börjar bli kallt på vagnen. Jag kommer att dö...


...hungersdöden!!!


Nej det kommer jag såklart inte men om man skulle lyssna på alla irriterade resenärer
som "aldrig mer kommer att åka med SJ" och "vet sååå mycket mer om det egentlige läget"
än vad ombordpersonalen vet så är ju detta en katastrof värre än svälten i Etiopien på 80-talet.

...och detta är ju givetvis SJ´s fel. Dom visste ju redan igår att älgen skulle hoppa upp på spåret, just då, just där.


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Till klagarnas försvar: Som f.d. pendlare är tålamodet typ slut på förhand, när SJ skyller på tågbrist, personalbrist, spårbrist (är de färre än nån annan dag?), dåligt väder etc, så säger de att tåget krockat med ett tåg är det nästan så man misstänker att den är påhittad när de ordinarie ursäkterna trutit...

2010-01-20 @ 10:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0