Snöoväder!!

213eb4d727f5d13e2a4837ba418094da.png

Snöoväder skulle nog ganska många kalla det klimat som omsvärmar Göteborg just nu.
Med andra ord, det har fallit en centimeter snö under dagen, det är minusgrader och det blåser.

Som utflyttad norrlänning är det min plikt att lätt skrockandes berätta om snöfall på tre meter i timman
och 30 grader minus från man dagligen fick uppleva under uppväxten...på sommaren!

Tror ni att jag gör det? Icke! Fan inte lätt att prata när man frusit arslet av sig!

I morgon kommer förmodligen alla bussar att vara inställda.
Då ska jag skrocka om bandvagnarna som körde oss till skolan i barndomen. Hur vi fick vandra
över fjällen för att lära oss gramatik och verb. Hur vi på skoljympan fick göra 200 sit-ups som uppvärmning, inför uppvärmningen osv osv...

...om jag nu inte är sjukskriven för kallbrand vill säga. Det är ju faktiskt ganska kallt!


Kommentarer
Postat av: Amelie

hemma hos mig är det 4 decimeter snö och ligger runt 7 minus, inatt var det 17 minus! Vid sthlmtrakten.

2009-12-19 @ 17:55:36
URL: http://ameliekarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0